hoşgeldiniz

evin duvarları

In Yapı malzemesi (duvarlar) on 16/05/2009 at 22:27

Brique_rustique_ivoireGeleneksel mimariye yakın bir ev yapmak istediğimizden taş ve ahşabı kullanmak ilk aklımıza gelenler oldu (tabii samandan sonra!). Bafra’nın yüksek köylerinde taş, ova köylerinde de ahşap geleneksel malzeme olmuş.

Bafra şehir merkezindeki eski rum evleri ise genelde dolu tuğla kagir (yığma) binalar. Kara tuğla veya harman tuğlası da deniyor bu tuğlalara. Güzel ve ince bir işçilikle yapılmış olan evlerin duvarları içten ve dıştan sıvalılar.

Taş evleri çok sevmemize rağmen, taş evi düşünmedik. Kalın taş duvarlar yazın sıcaktan korunmak için etkinken, nemli ve soğuk kış günleri için düşünüldüğü kadar konforlu olmuyor. Isı yalıtım değeri çok düşük, ayrıca taş ustası bulmakla enerjimizi harcamak istemedik.

Ahşap ise, ovada ağacın daha bol olduğu dönemlerde kullanılmış. Ancak günümüzde köylerde ahşap yapı bulmak neredeyse imkansız.

Biz de Bafra evlerinden ilham alarak dolu tuğlayla bir ev yapmaya karar verdik. Beton kullanmamak için, evi yığma yapmaya karar verdik; yani beton kolonsuz, tuğla taşıyıcı duvarlı bir ev. Tıpkı geleneksel mimaride olduğu gibi. Karar verdik dediysek, bunun evle ilgili verdiğimiz en zor karar olduğunu da belirtmeliyim.

  1. Girişiminiz için sizi tebrik ediyorum.Sizin köy hayalinizi ekolojik ev modeli ile güneyde ve diğer doğal yaşam ortamları olaibliecek yerlerde yapaiblmek adına araştırıyorum. Elektrik ve su üretimi, ısıtma ve soğutma da dahil olmak üzere tüm üretim ve imalatı doğal kaynaklardan yararlanarak yapmayı hedefliyorum 🙂 umarım başarılı olurum görüşmek üzere sevgiler

    • Sayın Konuralp,
      Hayalinizi gerçekleştirmenize profesyonel anlamda size yardımcı olmayı arzu ederiz.
      Kendi kendine yeten, yenilenebilir enerji kaynaklarından kendi enerjisini üreten ekolojik bir konutsa hayaliniz, bize ulaşabilirsiniz.Saygılar.

  2. Sayın Konuralp, ben de diliyorum bu hayalinizi keyifle yaşarsınız ve dilerim bu blog sayfaları o süreçte yolunuzu biraz olsun aydınlatır.

  3. Öncelikle sizi bu gerçekleşen hayalinizden dolayı tebrik ediyorum..taş duvar kışın nemli ve soğuk ortamında istenildiği kadar konforlu olmuyor demişsiniz..Ben de Bulancak’ta yöre mimarisine uygun, birinci kat taş, ikinci kat toprak ve ahşap karışımı “dolma takas” küçük bi ev düşünüyordum..hatta taşlarıda bahçeme biriktirmiştim…şimdi ikilemde kaldım..bu konuda bana yardımcı olur musunuz?..

    • Bulancak Giresun’da galiba… Oranın mimarisini inceleyerek bu kararı verdiyseniz eminim doğru karardır.

      Taş duvarın ısı geçirgenliği yüksek (yani yalıtım değeri düşük) ancak ısı tutumu çok yüksek. Yani Evinizin ısısını duvarlardan kaybetme ihtimaliniz var, ancak şunu unutmayın taş ısı deposu olarak içinde ısıyı uzun süre tutacak ve evinizin ısısı düşerken size bu depoladığı ısıyı geri sunacak. Yani evin içinde ani ısı yükselmeleri, alçalmaları hissetmeyeceksiniz ki bu konfor için çok önemli. Bazı evler vardır, soba veya kalorifer söndü mü ortalıkta ayaz başlar. Sizinki öyle olmayacak.

      Evi ısıtması uzun sürecek, ancak bir kere ısındı mı soğuması kolay olmayacak. Ancak içeride günlük bir ısıtma gerekecek. Yani akşam sobanız/kalöriferiniz söndürdüğüzde sabah nispeten konforlu bir oda bulacaksınız, ancak ortam tam soğumdan tekrar soba ve kaloriferi yakmakta ve ısıtmaya akşam bıraktığınız yerden sabah devam etmekte fayda olacak.

      Bizim de öyle aslında. Ancak çok yüksek yalıtımı olan duvarlarda ısı koruma daha uzun süre olabiliyor.

      Yani siz beni boşverin, iyi düşünmüşsünüz. Ancak şunlara dikkat edin: birincisi evin özellikle güneyden güneş alması çok önemli; Ikincisi de havalandırmanızı iyi düşünmeniz. Çünkü taş binalarda nem ortamın daha soğuk hissedilmesini sağlıyor.

      Eviniz güneyden bol miktarda güneş alırsa (camlara dikkat), güneşli günlerde mevsim geçişlerinde konforunuza diyecek olmayacak.

      Keyifli günler dilerim.
      sevgiyle, Bilgi

  4. evet Giresun’un ilçesi..yola koyulduk bi defa..7-8 kamyon taş taşıdık..sizinde belirttiğiniz gibi usta problemi yaşıyoryz..ben tamamen yerel mimariye uygun yapayım istiyorum..betondan olabildiğince uzak durayım istiyorum…taş, toprak ve ahşap..”ama çamurdan ev mi olurmuş?..” diyorlar.. oysa bölgemizde 100-150 yıllık çamur ahşap karışımı dolma takas evler var..

    Paylaşımınız için çok teşekkür ediyorum..ve hertürlü katkınızı bekliyorum..

    Saygılar..

Yorum bırakın