hoşgeldiniz

neden bir günce

In neden bir günce on 03/05/2009 at 22:05

mutfak tezgahi

Eşim Sunay ve ben, Eylül 2008’de, Ankara’daki yaşamlarımızı bırakarak, Samsun Bafra’nın Koşu köyü’ne göçtük. Göçmeden önce başladı, bir çiftlik evi hayalimiz ve köydeki yaşamımızla şekillendi, projelendi. Bugünlerde (Mayıs 2009) inşaat başlamak üzere .

Bu günce, evimizin tasarım, projelendirme ve (kısmet olursa) inşaat sürecinde karşılaştığımız, karşılaşacağımız güzellikler, zorluklar, destekçilere ilişkin olacak. İstiyorum ki, bizim gibi yola çıkanlar, bu safyalardan faydalansın, ilham alsın veya yeri geldiğinde hatalarımızdan ders alsın.

Biz de evimizi önce hayal ederek başladık. Internet’te, dergilerde, zihinlerimizde evimizi aradık. Bunlardan biri de işte bu mutfak penceresi önüne dizilmiş domateslerin olduğu fotoğraftı. Kim bilir, bakarsınız bu günce’nin bir yazısında, kendi mutfağımın penceresinden domateslerin fotoğraflarını eklerim.

Bu günce’de, yapı malzemesi, temel, çatı, cam, yalıtım, bahçe, pasif güneş mimarisi, şömine ve güneş ile ısınma gibi konularda tecrübelerimizi aktaracağız. Önce teorik, sonra da uygulamadan aktarımlar olacak bunlar. Hemen eklemeliyim ki ben ne mimarım, ne de mühendis. Dolayısı ile bu sayfada okuyacaklarınıza temkinli yaklaşmakta fayda var. Eğer yanlış bulursanız, lütfen yorum bırakın. Çok memnun olurum.Sunay ve Bilgi

Küçük Evim’i ziyaret eden herkesi sevgiyle selamlıyorum. Sizin de yolunuz açık olsun.

Zeynep Bilgi Buluş

not: tüm yazılar için lütfen yukarıda arşive tıklayın.

  1. Sevgili Bilgi, nasil da keyifle okudum siteni, keske daha once haberim olaydi.Sunay’in muhtesem Kizilirmak Deltasi Temmuz bulteni bu guzelim blogundan haberdar etti beni. Bu aksami keyifle gecirmemi sagladin. Yeni bulten ve blog takibinden sonra Ekim- Kasim ilk ziyaretcilerden olmaya kararliyim, tabii bu arada iznige yolunuz duserse bekliyorum. Ben de evde duzenlemeler yapiyorum, bir ahsap merdiven, bir ahsap balkon ve ust kattaki tek odamin (calisma odam) zeminine ahsap parke kapliyorum.Guneye bakan salona bir pencere, mutfaga doguya bakan bir pencere ve yatak odamla banyoma da birer pencere aciyorum. Senin dogal ev mi, eko-ev mi yesil ev mi yazina cok guldum, benim de yapabildigim tek sey yerli malzeme ile mimarsiz, yerli ustalarla calisarak aninda pratik cozumler uretmek. Ev yigma, neresine vursak dokuluyor da tek kirmak isteyip kiramadigimiz yeri sokmeye calistigimiz beton merdivenler oldu. Tek kalipla yapilmis, birkacini kirana dek iznigi ayaga kaldirdik. Bahcede erik bol, arilarim cevredeki tum ilaclamalardan biraz kirilsa da hala sag, ama bu yil da ayva, armut ve ceviz alamayacagim, kurtlar cogunu halletti. Ogrendik ki kirec ve goztasi yeterli olmuyormus. Ama sebzelerde ilacsiz da epey urun almaya basladim. Domates ve biberler ile birkac da patlican cok neseli…
    sevgiyle kalin, Fusun

  2. Füsun Hanım teşekkür ederim cesaret verici sözleriniz için. Güney ve doğu’ya bakan cephelere pencere açmak evin kışın güneş enerjisinden faydalanması ve herdaim ışık alması için harika bir karar.
    Sonbahar için yeriniz ayırtıldı. Bekliyoruz (söyliyim de ustalar ellerini çabuk tutsunlar 🙂 )
    Sevgiyle, Bilgi

  3. Blog’unuzu sondan başa doğru okudum. Elinize sağlık. Benzer yola çıkmak isteyenler için güzel bir kaynak olmuş.

  4. Örnek olmak , söylediğiniz gibi benzer düşünenleri cesaretlendirmek adına ve her anlamda doğa dostu çözümler aramamız vurgusu taşıması adına çok başarılı bir çalışma.

  5. Merhaba
    Sizin fikirlerinize ve sabrınıza, ustalarınızın yeteneğine ve emeğine sağlık. Seneler önce cahil halimle giriştiğim taş ev projeme bu bilgiler ışığında başlasam sanırım bu kadar yıpranmaz, belki bitirebilirdim.
    Yola çıkacaklara muhteşem bir kılavuz olmuş, her bir kelimesi için teşekkür ederim.
    Bir ara Home Tv (digitürk) Channel 4 yapımı Grand Designs programından sanırım haberdarsınızdır. Yazılarınızı okurken nedense içimden gelen ses benim değilde, programı sunan Kevin McCloud’un gibi geldi.
    Saygılarımla.

    • Sevgili Kerem Akyar, çok teşekkür ederiz bu sözler için.
      Aslında biz de cahil başladık ve halen de cahiliz birçok konuda. Ne yaptınız, yoksa bıraktınız mı taş ev projenizi? Tekrar yola koyulmanız için sizi cesaretlendirmek isterim. Yola koyulunca en çok ihtiyacınız olan şey (bilgiden çok) inanmak, severek yapmak ve hayal etmek.
      Home TV’deki Grand Designs programını duyuyorum, ancak televizyonla ilişkimiz o kadar sınırlı ki (örneğin dijitürk’ümüz de yok) maalesef bu programı izleyemedim. Ancak madem siz de söylüyorsunuz, bir fırsatta bakacağım. Sevgiyle

  6. Yazılarınızı büyük bir merakla sonuna kjadar okudum ve çok başarılı buldum.Takıldığım tek yer ankara’daki yaşantımızı bırakıp göçtük demişsiniz.İşlerinizide bırakıp orayamı yerleştiniz.Eğer böyle ise geçiminizi neyle sağlıyorsunuz.Teşekkürler.

    • Gökhan Bey, ne güzel sormuşsunuz… ve ayrıca yazıları beğendiğinize çok memnun oldum, teşekkür ederim.
      Göçerken niyetimiz tarımla geçinmek idi. Kazancımızın düşeceği kesindi, ancak ihtiyaçlarımızın da çok azalacağını biliyorduk. Öyle de oldu, ev inşaa masraflarını saymazsanız, kırsalda yaşam çok ucuz ve basit olabiliyor.
      Öte yandan gördük ki tarımda toprağı sömürmeyen bir modelde geçimlik dışında para kazanmak zor. İmkansız değil ancak henüz biz bunun uzağındayız. Dolayısı ile eşim de ben de eski işlerimizle ilgili yarı-zamanlı (veya kısa dönemli) danışmanlıklara devam ediyoruz. Bu işler sivil toplum gelişimi ve doğa koruma alanında çalışmalar. Sevgiler, Bilgi

      • Önem verdiğiniz için teşekkür ediyorum.İnancınıza ve en önemlisi cesaretinizi kısakandım doğrusu.Biz ailecek 3-4 yıldır bunun hayalini kuruyoruz ama galiba herşeyden vazgeçmek insanın hayatında alabileceği en cesur kararlardan biri olsa gerek.Ama en azından danışmanlık yapabilecek kadar kendimizi yetiştirebileceğimizi umuyoruz.Parmokoloji konusunda çok merak ettiğim şeyler var.Önerebileceğiniz bir kaynak varmıdır acaba.Teşekkürler.

      • Permakültür mü merak ettiğiniz? Sineksekiz yayınevi pek yakında permakültür’e giriş kitabını yayımlayacak: sineksekiz.wordpress.com veya http://www.sineksekiz.com adresinden takip edebilirsiniz. Yine surdurulebiliryasam.wordpress.com adresinde permakültüre ilişkin derya yazılar var.

        Ancak merak ettiğiniz farmakoloji ise, pek bilgim olduğunu söyleyeyem.

        Birşeyleri bırakmak kesinlikle cesaret istiyor. Ancak bırakma zamanı geldiğinde cesarete ihtiyacınız kalmıyor. İşte o zaman doğru zaman. Öncesinde, denemeyin derim. Kolay gelsin.

  7. Yardımlarınız için teşekkür ediyorum.Kalabalık ve içi boşaltılmış hayatın alternatifi olan bu yaşam biçiminin kapitalizm tarafından bir pazar aracı olarak sunulmaması dileğiyle…www.isohunt.com sitesinde gardening diye arattırdığınızda inanılmaz bir kaynak buldum.Bitki yetiştirme konusunda merakı olan arkadaşlara önerebilirim.Benim uzmanlık alanım metal olduğundan dolayı daha çok çelik konstrüksiyonlu yapılara meraklıyım ama sizin yapınızı gördükten sonra ahşaba olan ilgim arttı doğrusu.Daha iyi işler çıkarmanız dileğiyle…

  8. Elline Saglik cok güzel olmus, almanyada arkadaslarima okutacam arkadasim.

  9. paylaşımınız için teşekkürler faydalı bilgiler var bir çok kişinin işine yarayacaktık

  10. Zeynep Hanım merhaba,
    Eşimle kendimize bir pasif ev yapma hayalimiz var, gittikçe hızlanan bir karınca temposunda ilerliyoruz 🙂 Hatta kendimce deneyimlerimizi bir blogda paylaşayım derken sizin bloğunuzu buldum. Şimdi okumaya başlıyorum, sonunu (yani evinizin son durumunu) bilmediğim için heyecanlıyım 🙂 ama şimdiden teşekkür etmek istedim, çok kıymetli bir günce olmuş.
    Selamlar,
    Ahmet

    • Teşekkür ederim Ahmet Bey. Çok memnun olduk siteyi beğenmiş olmanıza. Size ve eşinize tüm süreçte kolaylıklar dilerim ve sonrasında da güzel günlerde oturun. Sevgilerimizle.

  11. öncelikle paylaşımınız için çok teşekkür ederim tecrübeleriniz bu tür ev isteyen bizler için güzel bir altlık olmuş benim öğrenmek istediğim işin tabi birde maddi boyutu var planlama öncesinde keşif yaparken nerelerden yararlandınız ? ortalama maliyet .çıkartmak için tavsiyeleriniz nelerdir?

    • Ortalama maliyet hesap ederken, bulduğunuz meblaya en az bir yüzde 50 pay ekleyin. Emin olun evdeki hesap çarşıya uymuyor. Bu yüzde 50 pay size gerçek rakamı görmenize yardımcı olabilir.

Bir Cevap Yazın

